Bildbomb,Martini ♥

Här kommer massor av bilder på Martini,en unghäst jag hade under 2 år (?)
Fick han som 3 åring,outbildad,tror han var d-ponny eller liten storhäst?
haha jag vet att jag ser grymt liten ut på han men jag va typ 12 ;)





Glimma rf,haha han tramsade som fan i första klassen så jag gav mig fan på att han skulle över hindren i andra klassen vilket slutade med att jag flög av och gick på kryckor i en vecka haha ;)

fjrk

glimma rf

fjrk

haha som sagt så såg jag mini ut på han ;)


haha alla hinder var farliga minst en gång om det va på bortabana ;)





Snällare häst finns inte och de 2 åren gav mig enormt mycket som ryttare.
Dock fick jag för mig att sluta rida och vi lämnade tillbaks han,vilket jag ångrar än idag.

haha minns när han kom,tog en evighet för han att svänga,han böjde halsen och fortsatte rakt fram haha,han gick knappt att stanna utan drog iväg med mig flera gånger.
Och haha han fick inte plats att svänga i ridhuset,som jag fick jobba med det,han hade verkligen inget svängradie.
Bommar ska vi inte bara snacka om,han sprängde igenom hindrena utan att lyfta på benen så bommarna flög åt alla håll.
Efter mycket hårt jobb gick han till och med att göra hyfsade omhoppningssvängar med,han hoppade riktigt bra och gick att kontrollera.
Är faktiskt lite stolt över att jag lyckades åstakomma så mycket på så lite tid när jag bara va så liten med en påtok förstor häst.
Men hade aldrig gått om han inte vatt så snäll som han va,kan jag ju lugnt säga haha.

Men denna hästen kommer jag ALDRIG att glömma och jag saknar han sjukt mycket.
Vad jag vet så går han nu på österlens ridskola och som voltige häst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0